10 sposobów aktywności fizycznej dla rozwoju dziecka

Nie bez powodu lekcje wychowania fizycznego są wymagane w szkołach – aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie dla rozwoju fizycznego, psychicznego i emocjonalnego dziecka. Aktywność fizyczna przynosi tak wiele korzyści dziecku, że zdecydowanie należy zachęcać do ćwiczeń, gdy jest to możliwe. Poniżej przedstawiamy 10 sposobów, w jakie aktywność fizyczna promuje rozwój dziecka.

Wzrost fizyczny

Ćwiczenia, podobnie jak jedzenie, są podstawową częścią rozwoju fizycznego dziecka. Ćwiczenia pomagają Twojemu dziecku budować silniejsze mięśnie i kości, działając jako bodziec dla ciała do przystosowania się. Rozwijanie dobrego fundamentu fizycznego od najmłodszych lat obejmuje zdrową masę kostną i gęstość kości, co zmniejszy ryzyko rozwoju chorób związanych z kośćmi, takich jak osteoporoza w późniejszym życiu.

Lepsza kondycja

Siła fizyczna jest budowana przez ćwiczenia, a bycie silnym przynosi mnóstwo korzyści rosnącemu dziecku, takie jak zdolność pokonywania większych odległości bez zmęczenia i siły do​wykonywania codziennych zadań. Ćwiczenia promują również elastyczność i stabilność.

Udoskonalenie umiejętności motorycznych

W przypadku młodszych dzieci aktywność fizyczna podczas zabawy pomaga w rozwoju umiejętności motorycznych, które odpowiadają za opanowanie podstawowych ruchów potrzebnych w życiu codziennym. Rozwój umiejętności motorycznych dziecka oznacza, że ​​podstawowe wyczyny, takie jak wyżywienie się, wiązanie sznurowadeł, a nawet pisanie, można osiągnąć znacznie szybciej.

Lepsza postawa

Garbienie się jest częstym problemem u wielu dzieci, a ćwiczenia pomagają przeciwdziałać temu negatywnemu trendowi poprzez poprawę postawy dziecka poprzez zwiększenie siły rdzenia i kręgosłupa. Dobra postawa ma długą drogę w życiu – chroni kręgosłup dziecka przed deformacją z powodu nadmiernego garbienia, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia bólu ciała z powodu złej postawy.

Kontroli wagi

Nic nie spala kalorii tak skutecznie jak aktywność fizyczna, dzięki czemu ćwiczenia są niezbędną czynnością, jeśli chodzi o kontrolę masy ciała. Podczas gdy większość rodziców odczuwa potrzebę rozpieszczania dziecka, pozwalając mu jeść tyle, ile chcą, należy jednak wiedzieć, że otyłość w dzieciństwie wiąże się z wysokim ryzykiem pozostania otyłym w wieku dorosłym.

Utrzymanie zdrowia sercowo-naczyniowego

Pulchne dzieci są postrzegane przez rodziców jako urocze, ale cały ten dodatkowy tłuszcz wiąże się z kosztami zdrowotnymi. Otyłość dziecięca naraża dzieci na ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, takich jak wysoki poziom cholesterolu i choroby metaboliczne, takie jak cukrzyca typu 2 w późniejszym życiu lub w gorszym wieku, w młodszym wieku.

Rozwój poznawczy

Ćwiczenie pomaga również w rozwoju mózgu! Podczas ćwiczeń komórki nerwowe mózgu są uruchamiane do namnażania się i tworzenia nowych połączeń. Powoduje to lepszą koncentrację i lepszą pamięć, które są cechami, które z pewnością dobrze zaspokoją potrzeby dziecka w szkole!

Lepsze zdrowie psychiczne

Podczas gdy ćwiczenia mogą wydawać się strasznym obowiązkiem dla niektórych dzieci, faktyczny akt ćwiczeń staje się czymś w rodzaju katharsis, gdy dziecko wejdzie w ciąg ćwiczeń. Aktywność fizyczna pomaga w łagodzeniu stresu i lęku, a przypływ uwalnianych hormonów poprawia nastrój. Nic nie ogrzewa serca rodzica bardziej niż widok szczęśliwego dziecka!

Poprawiona samoocena

Oprócz poprawy zdrowia psychicznego i nastroju dziecka, ćwiczenia zwiększają samoocenę dziecka. Bycie dobrym w pewnym sporcie zdecydowanie podnosi zaufanie dzieci. Fakt, że ćwiczenia pomagają kontrolować wagę, pomaga również promować zdrowy wizerunek własny u dzieci. Wreszcie, ćwiczenia to świetny sposób, aby dzieci mogły się zaprzyjaźnić, a bycie częścią grupy społecznej zdecydowanie przyczynia się do poczucia własnej wartości dziecka.

Rozwój umiejętności społecznych

Ćwiczenia nie tylko dają dzieciom możliwość poznania nowych przyjaciół, ale także pomagają im rozwijać i pielęgnować umiejętności społeczne. Na przykład sporty zespołowe pomagają dzieciom doskonalić kluczowe umiejętności komunikacyjne, takie jak uczenie się czytania wskazówek niewerbalnych, ćwiczyć pracę zespołową i przyjmować role przywódcze.

Wszystkie korzyści rozwojowe wynikające z ćwiczeń fizycznych mają znaczący wpływ na długoterminowe zdrowie dziecka. Fizyczne, psychiczne i emocjonalne korzyści płynące z ćwiczeń dobrze przygotują dziecko na nastoletnie i dorosłe lata. Jeśli zastanawiasz się, kiedy zacząć robić regularne ćwiczenia w życiu swojego dziecka, odpowiedź brzmi: nigdy nie jest za wcześnie! Niezależnie od tego, czy Twoje dziecko jest obecnie małym dzieckiem, przedszkolakiem czy uczniem szkoły podstawowej, ćwiczenia zasługują na miejsce w ich życiu.

Dodaj swój komentarz