Żyjemy w czasach, w których bardzo dużą uwagę przywiązuje się do wyglądu. Popularne serwisy informacyjne na każdym niemal kroku podkreślają, jak ważne dla zdrowia jest odpowiednie odżywianie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób spoglądając w lustro, decyduje się na rozpoczęcie trudnej i żmudnej drogi polegającej na utracie zbędnych kilogramów. Niestety, bardzo często ogromny procent tych, którzy zaczynają zwracać większą uwagę na to, co jedzą – mówi się o takich ludziach, że „są na diecie” – bardzo szybko zbacza z obranej drogi. Dzieje się tak za sprawą wielu ostrych zakrętów, na które składają się liczne pokusy oraz stare, latami rozwijane błędne nawyki żywieniowe. Są jeszcze Ci, którzy – choć mają ogromny zapał i zacięcie do treningu i zwracania uwagi na to, co ląduje na talerzu – nie są w stanie odnieść sukcesu przejawiającego się w smukłej sylwetce. Dlaczego się tak dzieje? Najczęstszym powodem jest wiara w magiczne diety, trenerów i poradniki. W omawianym temacie nie ma jednak miejsca na eksperymenty. Aby odnieść sukces i tracić na wadze obok ciężkiej pracy potrzebny jest solidny plan. 

Takowy oferuje na przykład popularny blog o odchudzaniu i zdrowym odżywianiu: dietetyk.edu.pl. Dział „popularne diety” to miejsce, od którego warto zacząć zwiedzanie tejże strony. Nie ma bowiem nic ważniejszego od dobrej, dobrze dobranej i zbilansowanej diety. To, o czym musi pamiętać każdy, kto pragnie schudnąć, to jeść mniej, niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie. Fachowo nazywa się to „ujemnym bilansem kalorycznym”. Im większe dzienne ucięcie kalorii, tym lepszy wynik w skali miesiąca, który prowadzi do szybkiego tracenia na wadze. Brzmi świetnie, prawda? Trzeba jednak pamiętać, że jedząc mniej, będziemy odczuwać głód, który może skłaniać do podjadania i braku efektów. Właśnie dlatego dobrze jest wyszukać dla siebie taką dietę, która będzie smaczna, i która to będzie odpowiadać naszemu podejściu do jedzenia. Ujemny bilans kaloryczny można bowiem uzyskać jedząc codziennie mięso, lub, zupełnie odrzucając taką strategię i przechodząc tylko na dietę wegańską. 

Blog dietetyk.edu.pl ma też gotowe porady, które można i trzeba wykorzystać w swoim jadłospisie- szczególnie, jeśli się odchudzasz. Istnieją bowiem takie sztuczki, które w bezpieczny sposób mogą „oszukać” twoją głowę, dobrze komponować się z założeniami diety i jednocześnie powodować bardzo dużą sytość. Takowymi są na przykład: jedzenie dużej ilości białka, powolna konsumpcja, picie dużej ilości w ciągu dnia lub jedzenie produktów z dużą ilością błonnika. Te proste zmiany w diecie z całą pewnością pomogą Ci walczyć nie tylko z nadmiarem kilogramów, ale również z uczuciem częstego głodu. 

Dobrą dietę warto wspomagać również poprzez suplementację. Rynek odżywek dla sportowców pełny jest wielu rodzai tabletek, których głównym zadaniem jest walka z tłuszczem. Każda reklama brzmi rzecz jasna wspaniale, ale, jak wiemy, telewizyjne reklamy to jedno, a życie drugie. Nie oznacza to jednak, że każdy produkt stworzony jest tylko z myślą o naciąganiu nas na dodatkowe koszty. Istnieją bowiem tabletki, które poprzez swój skład wspomagają skuteczną walkę ze zbędnymi kilogramami. I choć cały czas najważniejsza będzie odpowiednia dieta z ujemnym bilansem kalorycznym, to również suplementacja może okazać się fajnym i pomocnym dodatkiem. Należy jednak pamiętać, aby przed zakupem dobrze sprawdzić skład. Dla przykładu tabletki bogate w kofeinę będą podkręcać metabolizm naszego organizmu, wspomagając jego pracę i tym samym ułatwiać spalanie większej ilości kalorii. 

Dodaj swój komentarz